مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

مبانی نظری فرهنگ سازمانی
پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی
پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی
دانلود مبانی نظری فرهنگ سازمانی
ادبیات نظری فرهنگ سازمانی
فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی
ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی

 

 

 

 

 

مقدمه

در دو دهة اخیر، مدیریت موفق علاوه برتركیب مهارت‌های فنی- انسانی و ایجاد زمینه‌ای برای كارایی و اثربخشی، نیاز به توانایی‌های جدید دیگری دارد، به‌همین دلیل مدیران برای موفقیت به نگرش، طرز تلقی و ذهنیتی نیازمندند كه بتواند آن‌ها را در رویارویی و شناخت نیروهای داخل و خارج سازمان یاری دهد (رضائیان، 1370). موفقیت به‌كارگیری شیوه‌ها و تكنیك‌‌های مدیریت متضمن ایجاد پلی محكم و استوار بین این روش‌ها و فرهنگ و راه و رسم زندگی در هر جامعه و هر نظام اجتماعی است، و اگر بپذیریم كه ویژگی‌های فرهنگی جوامع مختلف با یكدیگر تفاوت دارد، می‌توان ادعا كرد كه رفتارها، عملكردها، و حتی هدف زندگی آن‌ها نیز از تفاوت‌های چشمگیری برخوردار است، بسیاری از صاحبان اندیشه، فرهنگ سازمانی را مجموعه‌ای از نگرش‌ها و باورهای مشتركی می‌دانند كه بر رفتار افرد تأثیر می‌گذارد، و همین ویژگی موجب جدایی دو سازمان یا مؤسسه از یكدیگر می‌شود (میرسپاسی، 1376). 

 

شرایط محیطی به‌حدی پیچیده، پویا و نامطمئن شده كه سازمان‌ها نمی‌توانند با تغییرات سطحی و ظاهری در ساختارها، روش‌ها، سیستم‌ها و…   بقای بلندمدت خود را تضمین كنند. سازمان‌ها برای مقابله با تهدیدات محیطی و استفاده از فرصت‌های احتمالی، ناچارند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی خود را بشناسند، ضعف‌ها و قوت‌های فرهنگی خود را شناسایی كنند و به ترمیم و اصلاح ضعف‌ها و تقویت قوت‌های خود بپردازند (Tabrizi, 2005, 142). در یك سازمان، فرهنگ سازمانی فضایی است كه موجب تمایز سازمان از دیگر سازمان‌ها می‌شود و در واقع به سازمان شخصیت منحصر به‌فرد می‌دهد و در نتیجه هویت اجتماعی هر سازمان را مشخص می‌كند (Ameri, Sheikhalizadeh, 2006).

 

 

2-1-2) منشاء و چگونگی شكل‌گیری فرهنگ سازمانی

یكی از جنبه‌های پیچیدگی فرهنگ سازمانی نحوه ایجاد آن است. چگونه دو سازمان با زمینه‌های محیطی و رهبران مشابه در طی سالیان به‌گونه‌ای متفاوت عمل می‌كنند. چرا به‌نظر می‌رسد بعضی اجزای فرهنگ به دفعات در برابر تغییرات پایداری می‌كنند و برخی دیگر از اجزاء با وجود اینكه هدف خاص و مفیدی ندارند ادامه حیات می‌دهند و چرا گاهی اوقات همین اجزاء با توجه به تلاش رهبران و برخی افراد برای ایجاد تغییر در آن‌ها به همان كل باقی می‌مانند (ممی‌زاده، 1373، 32).

 

 

 

 

 

 

فهرست    

 

فصل دوم: ادبیات و مبانی نظری فرهنگ سازمانی

2-1 فرهنگ سازمانی

2-1-1 مقدمه 16

2-1-2 منشأ و چگونگی شكل‌گیری فرهنگ سازمانی 17

2-1-3 تعریف مفهومی فرهنگ سازمانی 18

2-1-4 انواع فرهنگ سازمانی 22

2-1-5 ابعاد فرهنگ سازمانی 24

2-1-6 مدل‌های فرهنگ سازمانی 27

2-1-6-1 فرهنگ سازمانی از دیدگاه هافستد 27

2-1-6-2 فرهنگ سازمانی از دیدگاه شاین 28

2-1-6-3 فرهنگ سازمانی از دیدگاه هرسی- بلانچارد 28

2-1-6-4 فرهنگ سازمانی از دیدگاه كویین 29

2-1-6-5 فرهنگ سازمانی از دیدگاه دنیسون 29

2-1-7 عوامل سازمانی تأثیرگذار بر فرهنگ سازمانی 34

2-1-8 مدیریت فرهنگ سازمانی 35

2-1-9 فرهنگ در سازمان‌های قدرت‌مدار 37

2-1-10 تحقیقات انجام شده در رابطه با فرهنگ سازمانی 39

منابع

 

 

 

 

 

پاورپوینت انبار و فرآیند کار در انبار

پاورپوینت انبار و فرآیند کار در انبار پاورپوینت فرایند انبارداری پاورپوینت دستورالعمل انبارداری پاورپوینت وظایف انبارداری پاورپوینت چیدمان انبار پاورپوینت انبارداری چیست پاورپوینت انواع انبارداری پاورپوینت فرم های انبارداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن

اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران و طبقه بندی روش شناسی آن رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش ارزش ویژه برند

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سنجش ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه ارزش ویژه برند دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند ادبیات نظری ارزش ویژه برند فصل…

عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی و تشریح نظریه های خودپنداره

عوامل موثر بر خودپنداره تحصیلی و تشریح نظریه های خودپنداره کلمات کلیدی : ابعاد خودپنداره پایان نامه خودپنداره شکل گیری خودپنداره تأثیرات خودپنداره بر رفتار ماهیت و عناصر خودپنداره نظریه های خودپنداره نظریه های مربوط…

ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری با تکنیک تلفیقی FTOPSIS-BSC

ارزیابی عملکرد صنعت بانکداری با تکنیک تلفیقی FTOPSIS-BSC ارزيابي عملکرد ارزيابي عملکرد بانک ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري با کارت امتيازي متوازن ارزيابي عملکرد صنعت بانکداري با تاپسيس فازي مقاله ارزيابي عملکرد…

پاورپوینت ربات های هوشمند

پاورپوینت ربات های هوشمند دانلود پاورپوینت ربات های هوشمند پاورپوینت درباره ربات های هوشمند پاورپوینت در مورد ربات های هوشمند دانلود پاورپوینت کارایی ربات ها پاورپوینت تحقیق ربات های هوشمند رفتن به سايت اصلي دانلود…

پاورپوینت اصول بازاریابی تلفنی

پاورپوینت اصول بازاریابی تلفنی پاورپوینت متن بازاریابی تلفنی پاورپوینت در بازاریابی تلفنی چه بگوییم پاورپوینت نمونه دیالوگ های بازاریابی تلفنی پاورپوینت نمونه جملات در بازاریابی تلفنی پاورپوینت فروش تلفنی پاورپوینت بازاریابی تلفنی چیست پاورپوینت ملزومات…

معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی انگلیس

معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی انگلیس حق استرداد در بیع مشروط پایان نامه معاملات با حق استرداد معاملات با حق استرداد در حقوق انگلیس ماهیت معاملات با حق استرداد ضمانت اجراهای قراردادی در…

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن

پروپوزال ارزیابی عملکرد شرکتها با روش کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) ارزیابی عملکرد شرکت شهرک…

خلاصه کتاب خودکشی دورکیم

خلاصه کتاب خودکشی دورکیم خلاصه کتاب خودکشی دورکیم رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب خودکشی دورکیم به تعداد 55 صفحه pdf   کتاب اول شامل سرفصل های عوامل فرا اجتماعی خودکشی و حالتهای روانشناختی طبیعی…